Bismillahirahmanirrahim

Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah untuk semuanya



Friday, September 4, 2009

hatiku x mampu hadapinya...

Satu perkara telah terjdi dalam hidup ku yg menyebabkan aku betul-betul menyesalinya..hatiku mmg x mampu menghadapinya ...tiada kata-kata yg dapat mengambarkan tapi hanyalah hati sanubariku sendiri merasainya...disebalik muka yg selalu tersenyum..tiada siapa yg dapat melihat apakah isi hatiku sebenarnya…betapa sebenarnya hatiku terlampau sedih mengenainya …..tiada apa yg dapat mengembirakan aku lagi kecuali jika perkara yg berlaku itu kembali ke sedia kala ..… apabila melihat seolah2 ada harapan mengenai pekara itu….hatiku menjadi gembira sekali...tapi pada hakikatnya rupa-rupanya harapan itu hanyalah imaginasi pemikiran ku..…

Perkara itu mmg menyedarkan aku bahawa aku ini hanyalah insan yg kerdil disisiNYA yg maha besar….aku terlalu terbawa2 dengan hawa nafsu diri dan sangatlah mudah terpedaya dengan tipu daya musuh utama syaitan…bole dikatakan aku ini merupakan seorang insan yg tamak dalam hidup…yg x pandai menghargai segala-galanya yg ada disekeliling aku… yg x dapat membezakan yg mana baek atau buruk...

Perkara itu memang betul2 mengubah cara pemikiran aku…perkara itu mengajar aku erti hidup..perkara itu telah membuka mata aku untuk melihat sekeliling aku…ia telah mengajar aku betapa besar makna ‘menghargai’….ia bukanlah hanya satu perkataan yg disebut2 tapi merupakan satu perkatan yg hadir dalm hati….

Alhamdulillah …. Di dalam sanubariku ini aku benar2 bersyukur ianya terjadi dalam hidup….walaupun ianya sangat pedih untuk aku menghadapinya…dan walaupun ia ‘mungkin’ merubah segala-galanya..ia memang telah memberi satu pengajaran dalam diriku yg x mungkin akn ku lupakan…ia telah mengajar aku supaya bersyukur dgn segala nikmat yg diberiNYA…ia memang telah meninggalkan satu parut yg x akan hilang dari hatiku…akan ku jadikan ini sebagai satu pengajaran yg amat bermakna dalam hidupku….ianya telah mengajarku dalam semua perkara…


aku benar-benar berharap bahawa perkara itu akan kembali pulih sedia kala dan mungkin lebeh baek dari sebelumnya...inilah harapan ku sebenarnya...aku benar2 berharap..


p/s : kata2ku kali ini bukan adalah hanya unkapan manis dimulutku…tapi ia mmg datang tulus ikhlas dari hatiku ini…percayalah diriku...

Ya Allah aku mmg memerlukan kekuatan dlam menghadapi perkara ini…kuatkan diri hambamu ini…tabahkanlah diri hamba mu ini…hanya kepada mu sesungguhnya aku berserah dan memohon pertolongan…perkenankanlah permintaan ku ini..

No comments:

Post a Comment